Οι ψυχολογικές επιπτώσεις της παρέλασης


παρελασηΚάθε χρόνο στις εθνικές επετείους γίνεται πολύς λόγος για τις παρελάσεις τον συμβολισμό και τη σημασία τους ,Η κατάργηση η μη της παρέλασης είναι θέμα στα πάνελ και συνήθως τα πλάνα εστιάζουν στην παρουσίαση των νεαρών κοριτσιών δίνοντας τροφή για σχόλια και συζητήσεις άλλοτε αστείες ,άλλοτε σοβαρές και άλλοτε θλιβερές.
Στο πως όμως επηρεάζεται η ψυχολογία του παιδιού που συμμετέχει στη παρέλαση και στο αν η παρέλαση συντελεί να αυξηθεί το πατριωτικό συναίσθημα λίγος λόγος γίνεται κι ίσως γιατί η εικόνα έχει πιο μεγάλη αξία από το λόγο και αυτό το πλάνο της μαθήτριας μπορεί να μείνει στη μνήμη πιο εύκολα στον τηλεθεατή ,άσχετα το αν τα λόγια που θα ακολουθήσουν θα είναι ακόμα και εξευτελιστικά για αυτή την μαθήτρια

.Η αλήθεια είναι ότι το έθιμο δεν γίνεται για αναπαράσταση της ιστορίας που κακομαθαινεται στα σχολεία κι ούτε τα παιδιά νιώθουν τη συγκίνηση που ίσως για μερικούς θα πρεπε να νιώθουν αλλά δε φταίνε αυτά

Την ιστορία την διδάσκονται ανιαρά και τις ιστορικές σημαντικές περιόδους της χώρας μας της παπαγαλίζουν

Μη ζητάτε απ τα παιδιά να μάθουν κάτι που δε διδάχτηκαν
Μη ξεχνάτε το πως ήσασταν κ εσείς στα σχολικά σας χρόνια
Μη ζητάτε απ τα παιδιά να ξέρουν ιστορία όταν κάποια σημαντικά κεφάλαια στα σχολικά βιβλία έχουν παραληφθεί

Η συμμετοχή σε μια ομαδική δραστηριότητα όπως αυτή της παρέλασης κάνει το άτομο από εγωιστή αλτρουιστή, ο ομαδικός στόχος συντελεί και βοηθά στην ατομική ανάπτυξη του παιδιού και αυτά είναι τα καλά ψυχολογικά στοιχεία του εθίμου στη παιδική και εφηβική ψυχολογία, όμως το σχολείο δεν είναι στρατός που τα ομαδικά παραγγέλματα είναι μέρος της εκπαίδευσης και η ομοιομορφία δεν μπορεί να κυριαρχεί σε ένα τέτοιο σύνολο μαθητών που μέσα στο σχολικό πλαίσιο θα πρεπε να αναπτύσσουν τις ιδιαιτερότητες τους και τα ταλέντα τους κι όχι να φέρονται ως μάζα

Ο διαχωρισμός-διακρίσεις: αγόρια μπροστά, κορίτσια πίσω, αλλά και ψηλοί/ές μπροστά, κοντοί/ές πίσω και κυρίως άξιοι/ες ξεχωριστά -η Ελλάδα της σημαίας-πληβείοι πίσω φυσικά δεν δείχνει τίποτα άλλο παρά διαχωρισμό και απόρριψη βάση σωματικής διάπλασης ,δυνατοτήτων και επιδόσεων και όλο αυτό το μόνο που μπορεί να φέρει είναι συστολή ,ντροπή και ίσως και καζούρα μεταξύ των συμμαθητών με ολέθρια η όχι και τόσο ολέθρια αποτελέσματα

Όσον αφορά την συμμετοχή παιδιών ΑΜΕΑ η εγκύκλιος του υπουργείου παιδείας που αναφέρει τη συμμετοχή ανάπηρων στην παρέλαση περιορίζει και επιτρέπει ένα μικρό αριθμό παιδιών που αφορά μόνο τους υψηλόβαθμους αριστούχους μαθητές ως σημαιοφόρους απορρίπτοντας τους υπόλοιπους
Παρ όλα αυτά η συμμετοχή σε παρελάσεις ,όπως και να τη βιώνουμε η σαν αφορμή για λούφα η σαν αφορμή για γιορτή ,με χαβαλέ η περηφάνια γίνεται με τα χρόνια μια ανάμνηση και καλό θα είναι τα συναισθήματα που θα γεννιούνται και στα δικά μας και σε όλα τα παιδιά να είναι μόνο θετικά κι ο θεσμός ,το έθιμο αυτό να τελείται με τέτοιο τρόπο που να μη χάνει την άξια του το σκοπό του το νόημα του.

Μαίρη Κουτρούμπα
Autism mania
M.K.<3

 

Διαβάστε περισσότερα: http://www.gkordis.com/2017/03/blog-post_355.html#ixzz4c7VTm5u7