«

»

Ιούν 18

Εκτύπωσέ το Άρθρο

Μεγάλες ελλείψεις στην Πυροσβεστική


3

Διανύουμε το δεύτερο μήνα της αντιπυρικής περιόδου, οι πρώτες δασικές πυρκαγιές του καλοκαιριού, στην Αττική και σε άλλες περιοχές της χώρας, έχουν ξεκινήσει. Και στη φετινή αντιπυρική περίοδο, αναδεικνύονται με ακόμα πιο έντονο τρόπο τα διαχρονικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το Πυροσβεστικό Σώμα (ΠΣ), αλλά και οι πυροσβέστες.
Προβλήματα που οφείλονται στη συνέχιση της πολιτικής της μείωσης των κρατικών δαπανών για τις ανάγκες του ΠΣ, αλλά και για τις ανάγκες των υπηρεσιών του δικτύου πρόληψης και πυρασφάλειας, από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ. Τίποτα δεν άλλαξε σε ό,τι αφορά τη μεγάλη έλλειψη σε μόνιμο προσωπικό, αφού τα πραγματικά οργανικά κενά είναι 4.000, σύμφωνα με τις εκτιμώμενες ανάγκες. Δεν έχει διασφαλιστεί η μονιμοποίηση των πυροσβεστών 5ετούς θητείας και των συμβασιούχων ώστε να μπορέσουν να αξιοποιηθούν καλύτερα και σε επιχειρησιακό επίπεδο.

Και κατά τη φετινή χρονιά, η κυβέρνηση διατήρησε στις πιστώσεις του τακτικού προϋπολογισμού διαφορά 120 εκατ. ευρώ περίπου, από τους ήδη πετσοκομμένους προϋπολογισμούς τα προηγούμενα χρόνια. Τα ήδη «γερασμένα» οχήματα έχουν φορτωθεί άλλον ένα χρόνο λειτουργίας. Περίπου το 50% των οχημάτων είναι πέραν της 15ετίας σε χρήση, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αφού δέχονται πολλές φθορές στο περιβάλλον και στις συνθήκες που λειτουργούν. Πέρσι, για παράδειγμα, από το σύνολο των 2.931 πυροσβεστικών οχημάτων, το 20,7% είχε ηλικία 0 – 8 χρόνια και το 25,5% 8 – 13 χρόνια. Λίγα οχήματα (σ.σ. περίπου 30) προστέθηκαν από περιφερειακά προγράμματα. Φέτος, θα διατεθούν 3.189 οχήματα παντός τύπου (σ.σ. τα 1.858 υδροφόρα). Τα οχήματα της Πυροσβεστικής διένυσαν πέρσι 13.518.341 χιλιόμετρα, κάνοντας 391.580 δρομολόγια.

Για την αεροπυρόσβεση διατίθενται 9 αεροπλάνα CL 215 και 5 CL 415. Θα χρησιμοποιηθούν δε 17 αεροπλάνα PZTL αλλά και δύο διθέσια PZTL για σκοπούς επιτήρησης. Μπορεί, βέβαια, να διατίθεται συγκεκριμένος αριθμός αεροσκαφών, αλλά αυτός είναι πλασματικός, αφού πολλά αεροπλάνα μόλις τροχοδρομούν δηλώνουν βλάβη. Θα χρησιμοποιηθούν 7 ελικόπτερα μεσαίου τύπου και 3 βαρέος τύπου, όπως και 3 «Σινούκ», 1 «Σούπερ Πούμα», αλλά και 3 BK της Πυροσβεστικής για τον συντονισμό.

Σε ό,τι αφορά το εργασιακό κομμάτι, ιδιαίτερα όταν επικρατούν οι κατάλληλες συνθήκες και εκδηλώνονται μεγάλες πυρκαγιές, οι πυροσβέστες δεν γνωρίζουν ωράρια και αναγκάζονται να δουλεύουν συνεχόμενα μέχρι 30 και 40 ώρες, για να καλύψουν τα μεγάλα κενά και τις ελλείψεις. Η υπηρεσία εντατικοποιείται, τα ρεπό κόβονται, το ωράριο γίνεται «λάστιχο» από τις συνεχόμενες κλήσεις σε επιφυλακή, ακόμα και για πυρκαγιές που μπορεί να αντιμετωπιστούν με το υπάρχον προσωπικό στις βάρδιες ή ακόμα και για την περίπτωση που δεν υπάρχει καμία πυρκαγιά σε εξέλιξη (προληπτικές επιφυλακές).

Όταν ξεσπούν μεγάλες δασικές πυρκαγιές σε οποιοδήποτε σημείο της επικράτειας, καλούνται ενισχύσεις από διάφορες περιοχές και περιφέρειες της χώρας, ακόμα και από αρκετά απομακρυσμένες. Αυτό σημαίνει μετακινήσεις με πολύωρα ταξίδια με τα πυροσβεστικά οχήματα, άρα σημαντική καταπόνηση για τους πυροσβέστες, πριν ακόμα φτάσουν στην πυρκαγιά. Την κατάσταση αυτή επιδεινώνει και η μη εξασφάλιση των απαραίτητων εγκαταστάσεων για την ξεκούρασή τους, κυρίως όταν συνδράμουν σε δασικές πυρκαγιές άλλων περιφερειών, μακριά από την έδρα τους.

Ετσι, με τις συγκεκριμένες πολιτικές και πρακτικές, κανένα πρόβλημα δεν λύνεται, αντίθετα αυξάνονται οι κίνδυνοι και οι τραυματισμοί των πυροσβεστών, τα τελευταία χρόνια. Δεν αποφεύγονται οι μεγάλες καταστροφές στα δάση, αλλά ούτε και η απώλεια ανθρώπινων ζωών. Επίσης, δεν αποτρέπονται οι εμπρησμοί από το οργανωμένο δίκτυο των καταπατητών, εξαιτίας της διατήρησης της αντιδασικής νομοθεσίας και από τη σημερινή κυβέρνηση.

2

Αν και τα τελευταία χρόνια απουσιάζουν φαινόμενα μαζικών πυρκαγιών, όπως αυτά που κατέκαψαν την Πελοπόννησο και άλλα μέρη της χώρας το 2007, η έλλειψη υποδομών και προσωπικού εξαιτίας της υποχρηματοδότησης, αλλά και διοικητικού χαρακτήρα παρεμβάσεις καθιστούν τις πυρκαγιές πιο επικίνδυνες σε τοπικό επίπεδο, όταν αυτές «ξεφεύγουν». Στον πίνακα αποτυπώνεται η μεγάλη αύξηση καμένων εκτάσεων που υπήρξαν το 2016 σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, οι οποίες κατέστρεψαν τεράστιες εκτάσεις σε Θάσο και Χίο.

Διαβάστε περισσότερα: http://www.gkordis.com/2017/06/blog-post_27.html#ixzz4kL7CKU82

Μόνιμος σύνδεσμος σε αυτό το άρθρο: http://stilidanews.gr/2017/06/18/%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%ac%ce%bb%ce%b5%cf%82-%ce%b5%ce%bb%ce%bb%ce%b5%ce%af%cf%88%ce%b5%ce%b9%cf%82-%cf%83%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%cf%85%cf%81%ce%bf%cf%83%ce%b2%ce%b5%cf%83%cf%84%ce%b9%ce%ba%ce%ae/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Επιτρέπονται τα εξής στοιχεία και ιδιότητες HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>