Η στέβια απειλεί το ζαχαροζούμι της Coca Cola  



LaMia Stevia

Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης

Σε δύο παλαιότερα άρθρα μου υπογράμμιζα τη σημασία που έχει για την ελληνική οικονομία η καλλιέργεια και η αξιοποίηση του φυτού στέβια. Οι αναφορές μου γινόταν σε σχέση με τις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων στην Coca Cola και το Κίνημα “Ούτε γουλιά Coca Cola”. Το ένα άρθρο αφορούσε έναν δυναμικά αναπτυσσόμενο αγροτικό συνεταιρισμό στην περιοχή της Φθιώτιδας, ο οποίος ασχολείται με την καλλιέργεια και παραγωγή προϊόντων με στέβια. Ο τίτλος του άρθρου ήταν ενδεικτικός: “H LaMia Stevia να γίνει ο εφιάλτης της Coca Cola” ( αναρτήθηκε στις 15-06-2017). Εδώ, μεταξύ άλλων, αναφερόμουν στην συμβολή του νέου προϊόντος στην τοπική και εθνική οικονομία, αλλά και στις προοπτικές που διανοίγουν διάφορες συνεργασίες ελληνικών επιχειρήσεων, όπως του συγκεκριμένου συνεταιρισμού με το γνωστό αναψυκτικό Green Cola από την ακριτική Ορεστιάδα.

Σε ένα άλλο άρθρο αναφερόμουν στην ανταγωνιστικότητα των νέων προϊόντων και στους κινδύνους για την αμερικανική πολυεθνική Coca Cola. Και αυτό το άρθρο είχε έναν εξίσου χαρακτηριστικό τίτλο: “H Coca Cola υποφέρει από τον εφιάλτη της στέβια”. Και πράγματι η αμερικανική πολυεθνική βρέθηκε αντιμέτωπη με μια νέα κατάσταση. Για να αντιμετωπίσει την εκρηκτική ανάπτυξη της Green Cola “έβγαλε” μια απομίμηση ενός νέου αναψυκτικού τύπου cola με τη χρήση στέβιας, την Coca Cola με στέβια, η οποία, ωστόσο, δεν έτυχε ευνοϊκής υποδοχής από το καταναλωτικό κοινό.

Και σαν να μην έφτανε η αλματώδης αύξηση των πωλήσεων της Green Cola και η αύξηση των μεριδίων της στην αγορά, η ελληνική εταιρία από την Ορεστιάδα φέτος λάνσαρε άλλα τέσσερα αναψυκτικά χωρίς ζάχαρη, με βάση την στέβια. Τα διάφορα ζαχαροζούμια της αμερικανικής πολυεθνικής, ήτοι η Coca Cola, η Fanta, το Sprite κινδυνεύουν από τα νέα προϊόντα που βασίζονται στην στέβια και προωθεί η Green Cola.

Σημειώνουμε ότι η Green Cola συνεργάζεται με τον συνεταιρισμό LaMia Stevia και παίρνει από εκεί την στέβια που χρειάζεται για τα αναψυκτικά της, ενώ ο αγροτικός συνεταιρισμός – βλ. σχετικώς το άρθρο στο διαδίκτυο, Όμηρος Ταχμαζίδης, Η LaMia Stevia να γίνει ο εφιάλτης της Coca Cola – από την Λαμία παρουσιάζει αξιοσημείωτη αναπτυξιακή πορεία και αποτελεί μια μοναδικότητα, όχι μόνο για τη χώρα μας, αλλά και για την Ευρώπη. Η αύξηση των τροφίμων που παράγονται με τη χρήση στέβιας – τελευταίος νεωτερισμός ένα είδος “μερέντας” με στέβια – δίνει τεράστια αναπτυξιακή ώθηση στην συνεταιρισμό, αλλά και σε όλον τον κλάδο των τροφίμων και των αναψυκτικών. O συνεταιρισμός από την Λαμία ευρίσκεται σε σταθερή τροχιά ανάπτυξης και το επόμενο εξάμηνο, όλα δείχνουν ότι θα έχουμε κάποιες εκπλήξεις, ενώ ο πάγιος στόχος για την δημιουργία μονάδας εκχύλισης του φυτού έχει οριστεί για το 2021, κάτι που θα προσθέσει επιπλέον αξία στην τοπική και εθνική οικονομία.

Στο μεταξύ η συνεχιζόμενη σύγκρουση της Coca Cola με τους απεργούς της Θεσσαλονίκης και η έκκληση των τελευταίων για μποϊκοτάζ των προϊόντων της αμερικανικής πολυεθνικής με το σύνθημα “Ούτε γουλιά Coca Cola μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο” δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στην πολυεθνική, η οποία είναι αναγκασμένη να δαπανά τεράστια κονδύλια σε διαφημιστικά προγράμματα και να εξαναγκάζεται σε συνεχή πολιτική προσφορών για να πουλήσει τα προϊόντα της.

Στο μεταξύ οι ελληνικές εταιρίες του κλάδου των αναψυκτικών και των χυμών, αυξάνουν σταθερά τα μερίδια αγοράς εις βάρος της Coca Cola. H Βίκος Cola έχει αποκτήσει μέσα σε τρία χρόνια μερίδιο 5% από την αγορά της Βόρειας Ελλάδας, η Green Cola στην ίδια περιοχή έχει πιάσει από πέρυσι διψήφιο ποσοστό μεριδίου αγοράς, στα αναψυκτικά τύπου light cola υπερβαίνει το 30%, ενώ ενισχύεται σταθερά και η παρουσία της πατρινής “Λούξ”, ενώ η βολιώτικη “ΕΨΑ” έχει εδώ και χρόνια μια σταθερά υψηλή παρουσία στην αγορά της Θεσσαλονίκης και δεν θα πρέπει να λησμονούμε την σερραϊκή “Νέκταρ” και άλλες μικρότερες τοπικές εταιρίες αναψυκτικών.

Τις τελευταίες ημέρες οι απεργοί της Θεσσαλονίκης έριξαν περίπου ένα εκατομμύριο “τρικάκια” – προσφορά της ΓΣΕΕ – στην περιοχή του Λεκανοπεδίου της Αττικής με τα οποία ενημέρωναν για τις δικαστικές διώξεις που έχει εξαπολύσει η Coca Cola εναντίον τους και ζητούν από τους καταναλωτές να συμμετέχουν στο μποϊκοτάζ των προϊόντων της αμερικανικής πολυεθνικής.

Έτσι, λόγω των εορτών του Πάσχα, η σύγκρουση μεταφέρεται από τους δρόμους στα ράφια των σούπερ μάρκετ, όπου η Coca Cola προσπαθεί να συγκρατήσει την πτωτική πορεία των πωλήσεών της με διαρκείς προσφορές.

Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος του Ε.Γ. της “Σοσιαλιστικής Προοπτικής”

 

Διαβάστε περισσότερα: http://www.gkordis.com/2018/04/coca-cola.html#ixzz5BVwSylfq