Chipita: Επανέρχεται πιο έντονο το σενάριο της εξαγοράς από Mondelez



Πιο κοντά από ποτέ φέρεται να είναι η αλλαγή της σελίδας για την Chipita καθώς η Mondelez φέρεται τα τελευταία 24ώρα να έχει επανέλθει με νέα βελτιωμένη πρόταση εξαγοράς της ελληνικής πολυεθνικής.

Όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά» λέει μια λαϊκή παροιμία και σχεδόν πάντα επιβεβαιώνεται. Αυτό φαίνεται να ισχύει και στην περίπτωση της Chipita, η οποία εδώ και λίγα 24ώρα βρίσκεται στο επίκεντρο της δημοσιότητας με αφορμή πληροφορίες περί επικείμενης πώλησής της στην Mondelez, έναν πραγματικό γίγαντα στον χώρο των σνακ έναντι ενός τιμήματος μαμούθ που αγγίζει το 1,5 δισ.! Νεότερες πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να έχει δεχτεί πρόταση και από την Pepsico.

Το γεγονός πως δεν υπάρχει ακόμη κάποια αντίδραση, είτε επίσημη είτε μέσω διαρροών που να διαψεύδει τις παραπάνω πληροφορίες οδηγεί στο συμπέρασμα πως μάλλον ισχύουν. «Η σιωπή είναι ύποπτη», λένε κάποιοι. Στα δημοσιογραφικά γραφεία κυκλοφορεί ήδη πως το deal έκλεισε και πως η ανακοίνωση του είναι θέμα χρόνου ενώ και οι εργαζόμενοι της εταιρείας θεωρούν δεδομένο πως έχουν πλέον περάσει σε νέο ιδιοκτήτη.

Όπως αναφέρει και το mononews.gr, εάν το deal προχωρήσει, θα κάνει πάταγο καθώς θα πρόκειται για τη μεγαλύτερη συμφωνία στη σύγχρονη οικονομική ιστορία του τόπου. Και αυτό γιατί η Chipita δεν είναι μια απλή ελληνική εταιρεία, η οποία έχει ισχυρή παρουσία στην ελληνική αγορά και πραγματοποιεί εξαγωγές σε πολλές χώρες του εξωτερικού. Αλλά γιατί αποτελεί ένα πραγματικό success story διεθνούς εμβέλειας -από τα λίγα που διαθέτει η Ελλάδα-, το οποίο έκανε γνωστό σε όλο τον κόσμο το κρουασάν με γέμιση σοκολάτα. Παράλληλα έχει αναπτύξει πολλά ακόμη επιτυχημένα brands, που καθημερινά προτιμούν χιλιάδες καταναλωτές σε πολλά μέρη του κόσμου.

Επιπλέον, θα σημάνει και το τέλος μιας ολόκληρης εποχής για έναν από τους πιο επιτυχημένους Έλληνες επιχειρηματίες, τον Σπύρο Θεοδωροπουλο. Ο κ. Θεοδωρόπουλος έχει ταυτιστεί με την Chipita. Είναι ο άνθρωπος που τη δημιούργησε και την οδήγησε στην κορυφή, με την βοήθεια βέβαια των υπόλοιπων Ελλήνων και ξένων μετόχων, προεξάρχοντος του ομίλου Olayan. Δεν είναι τυχαίος άλλωστε ο χαρακτηρισμός που τον συνοδεύει εδώ και πάρα πολλά χρόνια, «Mr Chipita».

Το σίγουρο είναι ότι ο κ. Θεοδωρόπουλος δεν θα χαθεί από το επιχειρηματικό προσκήνιο. Ήδη, ασχολείται με την υδροπονική καλλιέργεια τομάτας, ένα αρκετά φιλόδοξο project που σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς εξελίσσεται πάρα πολύ καλά. Κάποιοι προεξοφλούν πως δεν θα περιορισθεί σε αυτή την δραστηριότητα, αλλά θα επιδιώξει να εμπλακεί με πιο μεγάλα και απαιτητικά project. Όπως με την εξαγορά της Vivartia, όταν και εφ’ όσον αυτή βγει στο σφυρί από την MIG, είτε ολόκληρη είτε σε κομμάτια.

Όλα δείχνουν πως μέσα στις επόμενες μέρες η υπόθεση θα έχει ξεκαθαρίσει, και το θολό τοπίο που υπάρχει σήμερα ελέω έλλειψης ενημέρωσης θα διαλυθεί. Αργά ή γρήγορα η εταιρεία θα πρέπει να βγει και να πει τι ακριβώς ισχύει καθώς συνεργάτες και προμηθευτές δεν κρύβουν πως αγωνιούν για το μέλλον της εταιρείας.

Ποιος είναι ο κολοσσός που ακούει στο όνομα Mondelez

Για να έχουμε μία εικόνα των βασικών μεγεθών των δύο εταιρειών η Mondelez (τυρί Philadephia, Cadbury, Nabisco, Oreo, Milka, Toblerone, Tic, Trident, Stimorol αλλά και τις “δικές” μας σοκολάδες, Λάκτα, Παυλίδης και Μερέντα) με στοιχεία του 2016 πραγματοποιεί πωλήσεις ύψους 26 δισ. δολαρίων ενώ απασχολεί 100.000 εργαζόμενους ενώ η Chipita την ίδια χρονιά παρουσίασε πωλήσεις ύψους 432 εκατ. ευρώ διαθέτοντας 18 εργοστάσια σε 4 ηπείρους και απασχολώντας 11.271 εργαζομένους.

 

Διαβάστε περισσότερα: http://www.gkordis.com/2018/06/chipita-mondelez.html#ixzz5JL4bqorV