Κείμενο: Όμηρος Ταχμαζίδης
H Coca Cola δαπανά διαρκώς χρήματα για να πείσει το καταναλωτικό κοινό ότι ενδιαφέρεται για την ελληνική οικονομία, την Ελλάδα και τους Έλληνες. Το κλείσιμο των εργοστασίων στην Ρόδο, την Αθήνα, την Πάτρα, τον Βόλο και την Θεσσαλονίκη κόστισε και συνεχίζει να κοστίζει εκατομμύρια ευρώ στην πολυεθνική: εξαιτίας του μποϊκοτάζ που κήρυξαν οι απεργοί της Θεσσαλονίκης. Τα συνθήματά τους “Ούτε γουλιά Coca Cola” και “Κόκκινη κάρτα στην Coca Cola” έχουν φέρει σε δεινή θέση την ελληνική εκδοχή της αμερικανικής πολυεθνικής, η οποία με το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης μετέφερε -για φορολογικούς λόγους- την έδρα της στην Ελβετία. Έτσι η περίφημη “ελληνική” πολυεθνική Coca Cola 3 Ε, φέρει από την αρχή της κρίσεως τον πλήρη τίτλο Coca Cola HBC AG (=Aktiengesellschaft).
Φυσικά, το κατευθυνόμενο δημοσίευμα (ο διευθυντής της εφημερίδας “Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ” Αλέξης Παπαχελάς έχει πολύ στενές σχέσεις με την αμερικανική εταιρία, αλλά και την ιδιοκτήτρια οικογένεια της Coca Cola 3 E) δεν παύει να προσπαθεί να παραπλανήσει τους αναγνώστες του φύλλου. Έτσι ενώ αναφέρεται στις “αναδιαρθρώσεις” της εταιρίας, αποσιωπά τεχνηέντως τα λουκέτα στις μονάδες της Αθήνας και του Βόλου με παραπλανητικές διατυπώσεις του τύπου: “… στα τέλη του 2015 … μεταφέρει σειρά δραστηριοτήτων της από τον Βόλο και την Κάτω Κηφισιά στο εργοστάσιό της στο Σχηματάρι”.
Η Coca Cola έχει υποστεί μια δεινή ήττα στην ελληνική αγορά. Έχει χάσει μεγάλα μερίδια τα οποία αποκόμισαν οι ελληνικές εταιρίες του κλάδου (η Green Cola από την Ορεστιάδα του Έβρου, τα αναψυκτικά “Λούξ” από την Πάτρα, τα αναψυκτικά Βίκος από τα Ιωάννινα, τα αναψυκτικά ΕΨΑ από τον Βόλο, Frutop από την Αθήνα, τα αναψυκτικά “Φήμη” από την Κρήτη κ.α.) Ο βασικός λόγος είναι ο διαρκής απεργιακός αγώνας των εργαζομένων της Θεσσαλονίκης, οι οποίοι καλούν τους καταναλωτές σε μποϊκοτάζ των προϊόντων της Coca Cola “μέχρι να επαναλειτουργήσει το εργοστάσιο”.
Το τελευταίο διάστημα η Coca Cola προσπαθεί να αποδείξει ότι το οικονομικό αποτύπωμά της στην Ελλάδα συνεχίζει να είναι σημαντικό, αλλά όλοι γνωρίζουν ότι ευρίσκεται σε καθοδική πορεία. Για να περιορίσει την δυσφήμιση που της δημιουργούν οι απεργοί με τα συνθήματά τους για μποϊκοτάζ, η διεύθυνση της πολυεθνικής έχει αποδοθεί φέτος σε μια άνευ προηγουμένου πολυδάπανη διαφημιστική εκστρατεία και σε διάφορες κινήσεις προσεταιρισμού του πολιτικού προσωπικού της χώρας.
Η Coca Cola παίζει τα πιο ισχυρά χαρτιά της ενόψει της επόμενης χρονιάς, που είναι χρονιά εκλογών. Στην προσπάθειά τους τα εγχώρια στελέχη της δεν έχουν αφεθεί στην μοίρα τους: η μητέρα εταιρεία από την Ατλάντα βάζει, κάθε λίγο, το χεράκι της για να βοηθήσει τους ατζαμήδες Βαλκάνιους – όχι μόνο σε σχέση με τις πωλήσεις της στην ελληνική αγορά. Στην επόμενη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης τιμώμενη χώρα είναι οι ΗΠΑ: μεταξύ των τριών αμερικανικών πολυεθνικών που θα παραβρεθούν είναι και η Coca Cola – το σοκ από το μποϊκοτάζ των προϊόντων της εταιρίας έχει περάσει προ πολλού τον Ατλαντικό.
Το σύμβολο του δυτικού ιμπεριαλισμού με τις δεκάδες δολοφονίες συνδικαλιστών και πολιτικών ακτιβιστών σε όλο τον κόσμο θα εκπροσωπήσει τις ΗΠΑ στην φετινή ΔΕΘ: γιατί άραγε;
Ο Όμηρος Ταχμαζίδης είναι μέλος του Ε.Γ. της “Σοσιαλιστικής Προοπτικής”
Διαβάστε περισσότερα: http://www.gkordis.com/2018/07/coca-cola.html#ixzz5Lb81NWCc

ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK