Δίαιτα υψηλής χοληστερόλης: 5 χριστουγεννιάτικες διατροφικές αλλαγές που μειώνουν τη χοληστερίνη


Δίαιτα υψηλής χοληστερόλης: 5 χριστουγεννιάτικες διατροφικές αλλαγές που μειώνουν τη χοληστερίνηΗ υψηλή χοληστερόλη προκαλείται συχνά από επιλογές τρόπου ζωής, συμπεριλαμβανομένων των τροφίμων που ένα άτομο επιλέγει να φάει. Υπάρχουν μερικές διατροφικές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε για να διατηρήσετε τα επίπεδα της χοληστερόλης σας σε χαμηλά επίπεδα.

Η υψηλή χοληστερόλη είναι συχνά γνωστή ως «σιωπηλός δολοφόνος» λόγω της έλλειψης προφανών συμπτωμάτων. Αν και μπορεί να συμβεί για διάφορους λόγους, σύμφωνα με το NHS
«προκαλείται κυρίως από την κατανάλωση λιπαρών τροφίμων, την ελλιπή άσκηση, το υπερβολικό βάρος, το κάπνισμα και την κατανάλωση αλκοόλ»..

Η συμβολή της υγιεινής διατροφής

Ένας βασικός τρόπος για να αποτρέψετε την υψηλή χοληστερόλη ή να μειώσετε τα επίπεδά της είναι «να τρώτε υγιεινά και να ασκείστε περισσότερο».

Τα Χριστούγεννα, ωστόσο, η υγιεινή διατροφή μπορεί να γίνει μια δύσκολη υπόθεση με τόσες πολλές εορταστικές απολαύσεις που προσφέρονται στο εορταστικό τραπέζι.
Έχοντας αυτό κατά νου, ο Dr. Earim Chaudry, Ιατρικός Διευθυντής της πλατφόρμας για την υγεία των ανδρών Manual μοιράστηκε πέντε εορταστικές διατροφικές αλλαγές που μπορείτε να κάνετε για να διατηρήσετε υπό έλεγχο τη χοληστερόλη.

Ανταλλάξτε το κρέας με ψάρι

Ο Δρ. Chaudry είπε: «Αυτά τα Χριστούγεννα, γιατί να μην ξεφορτωθούμε τη συνηθισμένη γαλοπούλα και να έχουμε ένα ψητό σολομό στο κέντρο του τραπεζιού»;
Ο Δρ. Chaudry πρόσθεσε: «Τα ψάρια είναι γεμάτα με ωμέγα-τρία λιπαρά οξέα και το σώμα μας τα χρειάζεται για να διατηρήσει μια υγιή καρδιά, όπως αναφέρει δημοσίευμα της ιστοσελίδας express.co.uk.

«Πιο συγκεκριμένα, τα ωμέγα-3 λιπαρά βοηθούν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στη μείωση των επιπέδων τριγλυκεριδίων και στη μείωση του ρυθμού συσσώρευσης αρτηριακής πλάκας».
Αυτή η μείωση των επιπέδων τριγλυκεριδίων στο αίμα μπορεί επίσης να μειώσει τους παράγοντες κινδύνου που σχετίζονται με καρδιακές παθήσεις και αρτηριακή πίεση.

Ανταλλάξτε τα πατατάκια με ξηρούς καρπούς

Μια χούφτα πατατάκια από τον εορταστικό μπουφέ μπορεί να είναι δελεαστικά, αλλά η ανταλλαγή τους με ξηρούς καρπούς θα μπορούσε να σάς προσφέρει πρωτεΐνη.
Ο Δρ Chaudry είπε: «Οι ξηροί καρποί εμπεριέχουν βιταμίνες, μέταλλα και ευεργετικά λίπη – όλα τα οποία είναι το κλειδί για τη διατήρηση της καλής υγείας».
«Επιπλέον, παρέχουν φυτοστερόλες, οι οποίες είναι φυτικές ενώσεις που βοηθούν στη μείωση της χοληστερόλης εμποδίζοντας την απορρόφησή της στα έντερα σας».

Ωστόσο, είναι καλή ιδέα να επιλέξετε ανάλατους ξηρούς καρπούς.
Οι ξηροί καρποί μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν στο δείπνο σας την ημέρα των Χριστουγέννων, όπως επισημαίνει ο Δρ. Chaudry.

Είπε: «Τα ψημένα καρύδια είναι η τέλεια εναλλακτική λύση για όσους θέλουν να διατηρήσουν σε καλή υγεία την καρδιά τους και κατά τη διάρκεια των γιορτών.
«Εάν δεν θέλετε να φάτε ψάρι αντί γαλοπούλα, ίσως να κάνετε μια γέμιση ξηρών καρπών για τη γαλοπούλα σας».
«Τα καρύδια είναι μια εξαιρετική επιλογή γι’ αυτό, καθώς είναι γεμάτα με μια ποικιλία ωμέγα-3 λιπαρών οξέων».

Ελαιόλαδο και κραμβέλαιο

Το φαγητό που τρώτε δεν είναι το μόνο πράγμα που πρέπει να προσέξετε. Όπως αναφέρει ο Δρ. Chaudry οι άνθρωποι πρέπει επίσης να είναι προσεκτικοί σχετικά με το τι χρησιμοποιούν για να μαγειρέψουν το φαγητό τους.

Εξήγησε: «Οι άνθρωποι τείνουν να χρησιμοποιούν το βούτυρο ως βασικό συστατικό για την προσθήκη γεύσης στα αγαπημένα τους εορταστικά πιάτα.

Ωστόσο, το πρόβλημα με το βούτυρο είναι ότι είναι πολύ υψηλό σε κορεσμένα λίπη και επομένως μπορεί να αυξήσει την παρουσία κακών λιποπρωτεϊνών χαμηλής πυκνότητας (LDL) που συνδέονται με υψηλή χοληστερόλη».

«Έτσι, όταν πρόκειται για το μαγείρεμα ανταλλάξτε το βούτυρο σας με κραμβέλαιο ή ελαιόλαδο. Αυτά τα έλαια έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ακόρεστα λίπη, τα οποία είναι το κλειδί για τη διατήρηση της καλής χοληστερόλης».
«Θα μπορούσατε επίσης να ανταλλάξετε το βούτυρο με ένα άλειμμα που περιέχει φυτικές στανόλες».

«Αυτά αποδεικνύονται ότι μειώνουν τη χοληστερόλη και διατηρούν μια υγιή καρδιά».

Φυτικές εναλλακτικές λύσεις για τις κρέμες

Επιλέγοντας μια εναλλακτική λύση κρέμας μπορεί να κάνετε όλη τη διαφορά όταν πρόκειται για την υγεία της καρδιάς.
Ο Δρ Chaudry είπε: «Προσπαθήστε να ανταλλάξετε τη συνηθισμένη κρέμα με μια φυτική εναλλακτική λύση, όπως σόγια ή βρώμη».

«Θα ήταν επίσης καλή ιδέα να αποφύγετε κρέμες που περιέχουν καρύδα ή φοινικέλαιο, καθώς αυτές περιέχουν υψηλά επίπεδα κορεσμένου λίπους που αυξάνουν τη χοληστερόλη σας».

Πουτίγκες με βάση τα φρούτα

Αν και ένα εορταστικό κούτσουρο μπορεί να είναι στο επίκεντρο του Χριστουγεννιάτικου τραπεζιού, ο Δρ. Chaudry συνιστά να επιλέξετε μια πουτίγκα φρούτων αντ ‘αυτού.

Είπε: «Πολλά φρούτα είναι πλούσια σε διαλυτές ίνες και αυτά βοηθούν στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης».

«Ένα παράδειγμα διαλυτών ινών που βρίσκονται σε φρούτα όπως μήλα, σταφύλια, εσπεριδοειδή και φράουλες ονομάζεται πηκτίνη, η οποία είναι γνωστό ότι μειώνει τη χοληστερόλη έως και 10%».

«Λόγω των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων τους, τα φρούτα είναι επίσης γνωστό ότι βοηθούν στην πρόληψη καρδιακών παθήσεων και άλλων χρόνιων ασθενειών».

sputniknews.gr


  ΔΕΙΤΕ ΠΡΩΤΟΙ ΟΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΤΟΥ STILIDA NEWS ΣΤΟ GOOGLE NEWS
ΔΕΙΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ FACEBOOK
ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΜΑΣ ΣΤΟ You Tube